Keywords en content onderzoeken, dat is goud waard

Waarom zijn keywords en content zo belangrijk?

Zoekmachines, zoals Google, zijn meedogenloos als het op het kiezen van de juiste keywords aankomt. Je kunt heel veel mooie zoekwoorden bedenken, maar als niemand deze woorden gebruikt in de zoekbalken wordt je website natuurlijk niet gevonden.

Bijna alle internetgebruikers beginnen hun zoektocht bij een zoekmachine. Hierbij wordt voornamelijk gebruikgemaakt van Google. Deze zoekmachine geeft de gebruiker de informatie waar hij of zij naar op zoek is. Google geeft de informatie op basis van de ingetypte zoekwoorden. Je bepaalt dus min of meer zelf of je bij de zoekresultaten komt te staan of niet.

Het kiezen van SEO-keywords lijkt heel eenvoudig, maar is toch iets moeilijker dan je denkt. Zo zijn er heel wat bedrijven de mist ingegaan met het kiezen van originele, unieke zoekwoorden. Een bekend voorbeeld hiervan is een bedrijf dat het woord afwasautomaat, in plaats van het woord vaatwasser, op zijn website gebruikte. Een heel mooi woord natuurlijk, alleen wordt er niet vaak naar gezocht. De meeste mensen gebruiken toch het populaire woord. Als je dus wilt dat je website wordt opgepikt door de zoekmachines, is het van essentieel belang dat je je volledig aansluit bij je doelgroep en hun woordkeuzes.

Juiste hosting en een keyword onderzoek

Een goede SEO-strategie begint niet alleen met de juiste hosting, maar ook met een keyword onderzoek. Ook als je een nieuwe website laat ontwikkelen, dient het keyword onderzoek een van de eerste stappen te zijn. Door de zoekwoorden te onderzoeken, leer je jouw doelgroep betere kennen. Bovendien ontdek je dan ook of je verschillende doelgroepen weer andere zoekwoorden gebruiken voor hetzelfde onderwerp. Zo kunnen je zakelijke klanten gebruikmaken van andere zoekwoorden dan je particuliere klanten, terwijl deze woorden wel dezelfde betekenis hebben.

Een zoekwoordenonderzoek behoort dus tot de eerste fase van website-optimalisatie. Aangezien je iedere pagina van je website op één thema kunt optimaliseren, zal je dus keuzes moeten maken.

Een zoekmachine als Google zoekt continu naar content. Als je website content bevat met veelgebruikte keywords, word je sneller door Google gevonden. Naast content, is het webdesign en de snelheid natuurlijk ook belangrijk. Traagheid of foutmeldingen worden afgestraft door de zoekmachine.

Naast snelheid gaat het bij SEO dus ook om inhoud. Je website kan zijn voorzien van de nieuwste technieken en supersnel zijn, als Google de content niet oppikt, wordt je site niet gevonden en blijft de conversie laag. De inhoud van je website speelt dus een grote rol in de websiteoptimalisatie. Als je content de juiste zoekwoorden bevat, word je sneller gevonden in de zoekmachine en krijg je dus automatisch meer bezoekers én klanten.

Inhoud analyseren

Naast hosting, hebben onze SEO-experts zich gespecialiseerd in alle belangrijke onderdelen van website-optimalisatie. Door de content van je website te analyseren, kom je te weten welke pagina’s van je website populair zijn en welke niet, waar de bezoekers afhaken en waarom ze dit doen. Vervolgens kunnen onze experts, in samenspraak met jou, dan gerichte stappen ondernemen om je website nog meer te optimaliseren. Zo kunnen ze de content verbeteren. Hierdoor bevat je website op iedere pagina de juiste zoekwoorden. Dit zijn keywords die veelvuldig worden gebruikt door je doelgroepen en waarmee je website dus hoger scoort in Google.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vier − 3 =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.