Hoe schrijf je precies de meest interessante SEO-content voor web?

Content ofwel tekst is het kloppend hart van je website. Het kan zijn dat je een goed idee hebt, of je site mooi kunt vormgeven, maar als de inhoud van je site slecht is dan kun je het wel vergeten. Potentiële klanten zullen je website snel verlaten als blijkt dat je website veel spelfouten of slordigheden telt. Goede content trekt bezoekers en zorgen er ook voor dat de bezoekers blijven. Hoe zorg je ervoor dat je de content op jouw website goed scoort? Hier staan een aantal tips die hierbij kunnen helpen.

Stel vragen

Naast het schrijven van dienstenteksten, die vanzelfsprekend SEO-proof zijn, is interactie altijd goed. Denk bijvoorbeeld aan pakkende webteksten voor de Over Ons pagina of de blogpagina Het kan hierbij gaan om medewerkers of klanten: pak er een camera bij en vraag ze allemaal hetzelfde. Zo krijg je een leuke montage die je bedrijf menselijk maakt. Je kunt ook relevante personen interviewen. Iemand die belangrijk is binnen jouw branche, bijvoorbeeld. Zo genereer je interesse van twee kanten: mensen die geïnteresseerd zijn in de branche en mensen die geïnteresseerd zijn in de geïnterviewde persoon. Zo zie je je pageviews stijgen.

Beelden zeggen meer

Niemand wordt blij van een website die volstaat met lappen tekst, of Twitterfeeds die automatisch updates op de site pushen. Dit komt onpersoonlijk en saai over. Dit is heel eenvoudig op te lossen met foto’s. Iedereen heeft tegenwoordig wel een smartphone met goede camera bij zich. Maak foto’s en deel ze, ook en vooral op sociale media. Je zult zien dat bezoekers en klanten zich betrokken voelen en reageren op de foto’s.

Een andere tip die vaak goed werkt is een kijkje achter de schermen. Maak eens foto’s of korte video’s op kantoor. Wedden dat deze vaak worden bekeken? Als je een behind-the-scenes of een sneak peek geeft, dan geeft dat je bedrijf een menselijke touch.

Gebruik aanwezige kennis

Als je een groter bedrijf hebt met een klantenservice/ helpdesk, dan heb je vaak meer informatie dan je weet. Zij hebben inzicht in de meest gestelde vragen. Wat begrijpen bezoekers niet? Wat is onduidelijk op je website? Je kunt zelf een FAQ-pagina maken die deze vragen beantwoordt. Bezoekers blij, want ze hebben duidelijkheid, jij blij, want je hebt meer verkeer op je website.

Hou het in de gaten

Met het bedoelen we alles. Bijvoorbeeld zoektermen: hoe komen mensen op je website? Waar zoeken mensen op? Waar zijn mensen in geïnteresseerd? Zo kun je daar weer over schrijven. Ook sociale media is een enorme informatiebron. Zoek eens uit wat er op dit moment speelt en weer men het over heeft. Misschien zit er wel iets bij dat op jouw branche slaat. Hier kun je dan leuk op inhaken. Over inhaken gesproken: blijf op de hoogte van feestdagen en actualiteiten. Hier kun je dan zo snel mogelijk op reageren en blijft je bedrijf relevant.

Blijf bij jezelf

Dit klinkt misschien afgezaagd, maar je kunt er wel echt iets aan hebben. Wat vindt je zelf heel leuk of interessant? Je kunt dit misschien wel combineren met je bedrijf. Je zult versteld staan van eventuele raakvlakken. Je weet dan zeker dat je interessante content schrijft, omdat je er gepassioneerd over kunt schrijven, maar ook omdat je heel originele content plaatst.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

zeventien − 9 =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.